۱۳۸۸ آبان ۳۰, شنبه

بررسی خود ارضایی از نقطه نظر علمی

فروید، "پدر" علم روانكاوی، بر این باور است كه برقراری رابطه جنـسی در انسان از دو خـواستگاه متفاوت نشات می گیرد.....
رویـكرد اولـیه غـریزی یـا فیزیـولوژیـك اسـت و دیـگری پـی آمد مـاهیـت نفسانی-عـاطفی انسـان هـاست. با در نظر گرفتن دیـدگاه فیـزیولوژیك، رابطه ی جنسی در نتیجه رشـد ویژگی های ابتدایی جنسی در افراد ایجاد می شود. به عبارت دیگر انسان ها زمانی كه از نظر جسمی به رشد كافی میرسند،
آمـادگی بـرقرای ارتبـاط جنسی را پیدا می كنند. (این دوران كه بلوغ نام دارد، در خانم ها در سن 18 سالگی و در آقایون در سن 21 سالگی به آخرین مرحله ی خود می رسد.)در طول 7 سـال ابتـدایی زنـدگی، نیروی جنسی در یك پسر بچه در تمام قسمت های بدن او توزیع می شود.
از 7 تا 14 سالگی، نیروی جنسی به اعضای جنسی منتقل می گردد ( در آقایون بیضه ها و در خانم ها تخمدان) در این زمان تفاوت های ظاهری میان جنس مذكر و مونث پدید می آید.
در مردان استخوان ها قدری درشت تر شده و بدن عضلانی تر می شود، و به تدریج تن صدای آنها تغییر پیدا می كند. البته باید توجه داشت كه این تغییرات با گذر زمان تكمیل می شوند. شروع این تغییرات حاكی از ابتدای سن بلوغ است. پس از آن منی و به مثابه آن اسپرم تولید می شود، ولی اسپرم ها در این زمان به بلوغ كامل نرسیده اند. بر اساس پژوهش های پزشكی، محققین بر این باورند كه اسپرم ها در سن 18 سالگی شروع به بالغ شدن می كنند و در سن 21 سالگی مرحله ی بلوغ آنها تكامل پیدا می كند. در این زمان رشد بیضه ها و غدد مترشحه داخلی بدن نیز به آخرین حد خود می رسد.


ارتباط میان غدد جنسی و غدد درون ریز


در ارگانیسم بدن انسان 7 غده مترشحه داخلی وجود دارد. هر یك از این غدد هورمون های متفاوتی را ترشح می كنند كه پیام های مختلفی را به اعضای دیگر منتقل میسازند. این غدد مسئول تنظیم و تعدیل عملكردهای مختلف بدن از جمله رشد، فشار خون، دمای بدن، میزان كلسیم، شكر، فسفر، و از همه مهمتر عملكرد جنسی افراد هستند. زمانی كه هر یك از این غدد به نحوی قادر به نشان دادن واكنش درست از خود نباشند، بدن ممكن است با انواع و اقسام مختلف اختلالات مواجه شود. به همین دلیل است كه برخی از افرادی كه در غدد خود با اختلال روبرو می شوند، باید با استفاده از هورمون های مصنوعی نیازهای بدن خود را مرتفع سازند.


مهمترین غده درون ریز، غده هیپوفیز نام دارد. این غده توانایی آن را دارد كه به كل غدد درون ریز شدت و یا كسرت عمل وارد كند. غده ی هیپوفیز همچنین از جمله مهمترین غده های جنسی نیز محسوب می شود.


غده معروف هیپوفیز كه محور اصلی كنترل فعالیت های بیضه ای/تخمدانی است، كنترل كلیه ی تنظیمات جنسی در بدن خانم ها و آقایون را به عهده دارد.


در مردان این غده فعالیت های جنسی خود را از زمان بلوغ -یعنی درست وقتی كه هورمونهایی را به منظور تحریك اعضای جنسی به خون می فرستد- كار خود را شروع می كند.


در خانم ها هم غده ی هیپوفیز در دوران بلوغ با ایجاد هورمون هایی كه سبب تخمك گذاری در تخمدان ها می شوند، كار خود را شروع می كند. هر یك از تخمك ها حاوی هورمون های جنسی زنانه هستند كه سبب ایجاد و گسترش خصوصیات زنانه در بانوان می شوند.


همه ی انسان ها در تمام طول زندگی خود دائماً در حال انتقال و تغییر شكل انرژی هستند. همه چیز در زندگی انسان ها شروع و پایانی دارد و رابطه جنسی نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.


اندام های جنسی انرژی را تولید می كنند كه باعث ایجاد تمایلات و گرایش های جنسی در افراد می شود؛ اما به منظور تولید یك چنین انرژیی، اندام های جنسی باید از منبع ذهنی تغذیه شوند. افكار و تصورات جنسی به عنوان مواد اولیه ی تولید اسپرم و انرژی جنسی محسوب می شوند.


زندگی یك انسان از تلفیق یك اسپرم با تخمك شكل می گیرد. تنها یك اسپرماتوزوئید (نطفه) این توانایی را دارد كه یك انسان جدید خلق نماید. گفته می شود كه در هر بار انزال، مردها چیزی در حدود میلیون ها اسپرم از دست می دهند.


در یك زمین كشاورزی زمانی كه كشاورز تصمیم می گیرد دانه بكارد، بهترین انواع دانه ها را انتخاب می كند، زمین را به خوبی شخم می زند، و دو تا سه دانه می كارد –و نه میلیونها- و زمانیكه این دانه ها بزرگ شده و رشد كردند، از آنها استفاده كرده میوه هایشان را میخورد و زندگی می كند.


به عنوان مثال یك درخت لیمو را در نظر بگیرید. این درخت زمانی به مرحله تكامل خود می رسد كه بتواند میوه های رسیده ی لیمو پرورش دهد. اما اگر كسی به این امر توجه نداشته باشد و میوه ها را پیش از رسیده شدن كامل از درخت بچیند، با این كار خود به رشد درخت صدمه وارد كرده و اجازه نمی دهد كه درخت به رشد و تكامل نهایی خود برسد. این امر در مورد ارتباط جنسی نیز صدق می كند. اگر فرد پیش از رسیدن به بلوغ كامل بخواهد از انرژی جنسی خود استفاده كند، به بدن خود صدمات جبران ناپذیری وارد می كند كه در زیر نگاه كوتاهی به این مشكلات خواهیم داشت.


ارتباط جنسی و ورزش


اخیراً محققان از وجود نیروی جنسی باخبر شده اند و سعی می كنند تا از این نیرو بـهره گـرفته و آن را بــرای موارد دیگری ذخیـره كرده و به كار گیرند. در ورزش مشت زنـی، هـر مـربی كارآمدی در حیـن دوره ی آمـادگی، بـوكسور خـود را برای 90 روز از بـرقـراری ارتـباط جنسـی منـع مـی كند تا هم انرژی او بیشتر شود و هم بتواند مشتهای محكمـتری بـه حـریف وارد كند. در تیمهای فوتبال نیز بازیكنان از 3 روز قبل از انجام بازی به حومه شهر انتقال داده میشوند تا انرژی آنها بر اثر بـرقـرای رابـطه جنـسی تحـلیل نـرود. در مسابقات قهرمانی جهان در سال 1986م. تیم ملی كشـور آرژانتـین از هـمه تیم ها مدت زمـان بیشتـری را در اردوی آمـــادگی به سر برد و نتـیجـه چه شد: بدون شـكست از مسـابقات بـیرون آمـدند. یـك گـزارش علمی اثبات می كند كه: "تستـوسترون نقـش مهـمی را در شـكل دهـی رفتار افراد بازی می كند. این هورمن به عنـوان نوعی محرك شناخته میشود كه در كلیه حالات فردی، از جمله عصبانیت و پرخاشگری نیز تاثیر گذار است."


بنابر گزارش فوق در یك بازی فوتبال به راحتی می توان تشخیص داد كه كدام یك از تیمها برنده خواهند شد: "تیمی كه در رگ های خونی بازیكنانش میزان تستوسترون بیشتری موجود باشد."


در "ناسا" كه معتبرترین مركز پژوهش های علمی جهان به شمار می رود، فعالیت های جنسی كلیه ی دانشمندانی كه در آنجا مشغول به فعالیت هستند، تحت كنترل است تا پژوهشگران همیشه بتوانند در بهترین وضعیت مممكن ذهنی و جسمی قرار داشته باشند.


در گذشته مردهای یونان باستان تا سن 140 سالگی عمر می كردند. تا همین چند وقت قبل هم مردم به راحتی تا سن 90 سال عمر می كردند، اما این روزها به دلیل بروز پاره ای از مشكلات نظیر خودارضایی، آزار و اذیت های جنسی، غذاهای صنعتی، استفاده از هورمون های مصنوعی (كه مصارف مختلفی دارند، نظیر: چاق كردن و بزرگ كردن زودرس جوجه ها و احشام) فرایند سالخوردگی از سنین پایینی (تقریباً 35 سالگی) شروع می شود. در كل دنیا افراد انگشت شماری هستند كه از نظر اقتصادی كنترل همه افراد را به دست گرفته اند. این افراد از قدرت رابطه جنسی نیز به خوبی اطلاع دارند؛ به همین دلیل كلیه ی امكانات موجود را فراهم می آورند تا ذهن انسان های دیگر را تنها به این امر متمركز كرده، عقل را از سر آنها بپرانند و كاری كنند تا آنها مطابق میلشان عمل كنند. آنها به خوبی می دانند كه انسان های كم عقل، سرشار از شهوت هستند، بر روی امیال جنسی خود هیچ گونه كنترلی نداشته و به راحتی میتوان آنها را مطیع خود ساخت.


تئوری های پوچ مدرن در مورد ارتباط جنسی


نوگرایانی كه بر روی ارتباط جنسی تحقیق و بررسی می كنند، به سادگی به خود اجازه می دهند كه قدرت و حق انتخاب جوانان را از بین ببرند. برخی از آنها مواردی نظیر "خود ارضایی" را به جوانان پیشنهاد می كنند. كینسی، مستر و جانسون كه به عنوان پایه گذاران مطالعات جنسی نوین شناخته می شوند بر این عقیده اند كه یك جوان می تواند چندین مرتبه در طول روز خود ارضایی كند چراكه علم پزشكی هیچ گونه تاثیر جانبی خطرناكی را پیدا نكرده كه مربوط به خودارضایی باشد. آنها بر این باورند كه اهمیت خود ارضایی به ویژه در زمان بلوغ كه خصوصیات های زنانه و مردانه در افراد بروز می كند از اهمیت بیشتری برخوردار می شود و به همان اندازه كه در مردها اهمیت دارد برای خانم ها نیز مهم است. این افراد حتی معتقدند كه زن و مرد می توانند در طول زمان قاعدگی ، با هم ارتباط جنسی داشته باشند؛ اما پژوهش های علمی اثبات كرده اند كه برقراری رابطه جنسی در زمان قاعدگی خطرناك و در عین حال زیان آور است چراكه در این زمان مواد مرده و فاسد از بدن زن خارج می شود كه اگر آلت تناسلی مرد با این مواد تماس پیدا كند آنها را جذب كرده، خواص آن از طریق خون به سلول های عصبی مغز انتقال پیدا می كند و بر روی قدرت جنسی مرد تاثیر نامطلوبی می گذارد. تعداد دیگری از این محققان معتقدند كه برقراری ارتباط جنسی از راه مقعد بلامانع بوده و می تواند بر طبق توافق طرفین انجام پذیرد. در مقابل این ادعا باید اظهار داشت كه هر یك از ارگان های بدن برای انجام دادن كار خاصی ایحاد شده اند و عملكرد مقعد نیز تخلیه مدفوع است. افرادی كه این كار را انجام می دهند به عضلات همكش و تنگ كننده ی باسن (Sphincters) خود آسیب وارد كرده و سبب بروز بواسیر و سایر عفونت های شدید روده و اثنی عشر می شوند. شایان ذكر است كه برقراری یك چنین روابطی به عنوان عمده ترین عامل انتقال بیماری های جنسی از جمله ایدز در میان مردهای هم جنس باز تلقی می شود.


ارتباط خودارضایی با ضعف جنسی و انزال زودرس


مثالی كه پیشتر در مورد زمین كشاورزی، درخت لیمو، و رسیدن دانه های لیمو برایتان بازگو كردیم را یك بار دیگر در ذهن مجسم كنید. ما در آن قسمت عنوان كردیم كه اگر اولین برداشت پیش از رسیدن كامل میوه ها باشد، و كشاورز میوه های نارس را از درخت بچیند، عمر درخت كم شده، و توانایی باروری آن نیز به شدت كاهش پیدا میكند. این امر در مورد حیوانات نیز صدق میكند به همین دلیل هم هست كه دامپزشكان اهمیت بسیار زیادی برای این امر قائل هستند. باید بدانید كه مطلب فوق در مورد انسان ها نیز صحت پیدا می كند. اگر آقایون شروع كنند به برقرای روابط زیاد جنسی با افرا مختلف، و یا پیش از رسیدن به سن 21 سالگی، خود ارضایی را تجربه كرده باشند -یعنی زمانی كه اسپرم ها به بلوغ كامل نرسیده اند- این امر خلل جبران ناپذیری را به قوای جنسی شان وارد می كند و بعدها عواقبی را در زندگی جنسی شان به وجود خواهد آورد. زمانی كه مركز فعالیت های جنسی به دلیل وجود مزاحمت هایی نظیر خود ارضایی و یا آزار و اذیت های جنسی نتواند به درستی رشد پیدا كند، اندوخته قوای جنسی از سن 35 سالگی به بعد رو به تحلیل می رود و این مورد نه تنها تاثیر نامطلوبی بر روی دستگاه تناسلی می گذارد بلكه عملكرد كلیه سیستم های بدن را نیز تحت الشعاع قرار می دهد: دستگاه هاظمه، گردش خون، عملكرد غدد مترشحه، سیستم عصبی و ...


این افراد به سرعت از سن 35 سالگی به بعد شاهد فرایند سالخورده شدن خواهند بود. خیلی زودتر از حالت طبیعی توانایی هایشان را از دست می دهند و متاسفانه خیلی سریع روانه گورستان خواهند شد. در چنین شرایطی ارگان های جنسیشان نیز دچار اختلالات مختلفی شده و انواع بیماری های گوناگون جنسی به همراه بیماری هایی نظیر اختلال سیستم عصبی و دگرگونی سیستم سمپاتیك و پاراسمپاتیك و غدد درون ریز می شوند.


خودارضایی كه از جمله نقص های فردی به شمار می رود، سبب ایجاد تصورات شهوانی در ذهن فرد می شود. در دراز مدت فرد عدم تمایل جنسی نسبت به جنس مخالف خود را پیدا می كند، از نظر ذهنی خسته می شود، و دچار ناتوانی های جنسی خواهد شد.


ساموئل اون ویر در بخش 9 كتاب خود با عنوان "ازدواج موفق" اینطور می نویسد كه: "تصورات جنسی و تخیلات شهوانی سبب ایجاد ضعف جنسی و ذهنی می شوند. شاید در نگاه اول اینگونه افراد نرمال به نظر برسند و مانند افراد عادی تحریك پذیر باشند، اما زمانی كه می خواهند با طرف مقابل ارتباط برقرا كنند و خواسته های او را براورده سازند، به سرعت ارضا می شوند، آلت تناسلی به حالت اولیه باز می گردد، در بدترین حالت ممكن قرار می گیرند، و دچار ناامیدی و افسردگی می شوند. آنها در توهمات جنسی خودشان را غرق كرده اند كه این توهمات هیچ ارتباط و یا شباهتی به دنیای واقعی ندارند. به همین دلیل هنگامیكه در شرایط طبیعی قرار می گیرند، نمی توانند از خود واكنش مناسب نشان داده و شكست می خورند. "ضعف جنسی-ذهنی ترسناك ترین تراژدی است كه می تواند برای هر زن و یا مرد با احساس و با منطقی اتفاق بیفتد."


زمانیكه یك فرد جوان دست به خود ارضایی می زند، بازه زمانی، برای او هیچ اهمیتی ندارد و ترجیح می دهد كه هر چه سریعتر خود را تخلیه كند. در علم روانشناسی این امر نهایتاً منجر به بروز عارضه ی انزال زودرس در فرد می شود. علاوه بر این، استمناء سبب انبساط عضلات اسفنكتر می شود كه این عامل به نوبه ی خود موجبات انزال زودرس را بیش از پیش فراهم خواهد آورد.


از سوی دیگر نباید از این امر غافل شد كه "ملاتونین" هورمون بی چون و چرای جوانی است. فرایند سالخوردگی مستقیماً به ترشح این هورمون در بدن بستگی دارد. این هورمون در زمان جوانی به وفور در بدن ترشح می شود و از سن 25 سالگی به بعد ترشح آن در بدن كاهش پیدا می كند. خود ارضایی، به ویژه در زمان جوانی، باعث از دست رفتن میزان بسیار زیادی ملاتونین در بدن می شود. این امر غده ی كاجی شكلی كه در بدن ملاتونین ترشح می كند را ضعیف كرده، خاصیت مغناطیسی موجود در این غده را كاهش می دهد و بطور كلی سبب كاهش طول عمر آن می گردد.


روابط جنسی نامشروع با افراد متعدد نه تنها از نظر فیزیكی مضرات بیشماری را در بردارد، بلكه می تواند از نظر روحی و ذهنی نیز بر روی افرادی كه این كار ار انجام میدهند، تاثیرات نامطلوبی بگذارد. افرادی كه در مكالمات محرك جنسی شركت میكنند، كسانی كه به خواندن مجلات محرك جنسی معتاد هستند، و كسانی كه به تماشای فیلم های ضد اخلاقی جنسی گرایش دارند، مبحث ظریف و مطبوع رابطه جنسی را به صورت وحشیانه، به دور از انسانیت، و تنها با رضایت ذهنی با نكبت و بدبختی همراه می سازند. انسان ها باید یاد بگیرند كه چگونه می توانند هوشمندانه زندگی كنند.


عواقب خودارضایی

با توجه به رویكرد نفسـانی-عـاطـفی رابـطه جنـسی، فـرویـد معتـقد است كه رابطه ی جنسی محصول گردهمایی یك زن و یك مرد است كـه یـكدیـگر را دوسـت بـدارند و مكمل یكدیگر باشند.


به همین دلیل هم هست كه فروید خود ارضایی را یك نقص فردی نـامگـذاری مـی كند (بـه این دلیل كه طرف دوم در این ارتباط وجود ندارد مگر در خیال). در حین خود ارضایی فرد اگر مرد بـاشــد، یك زن را در ذهن خود مجسم می كند و اگر زن بـاشد یك مرد را در ذهن خود مجسم كرده و با او وارد رابـطـه جنسی می شود. در این حال خستگی چند برابر می شود، چرا كه فرد هم از نظر جنسی از خود كار می كشد و هم از نظر ذهنی. تصویر شریك جنسی خیالی، مانند یك لوح در ضمیر ناخودآگاه فرد حك می شود و سبب بروز انزال های شبانه ناخواسته می شود. به این ترتیب كه فرد هر چقدر بیشتر خود ارضایی كند، میزان این انزال های شبانه افزایش می یابد.


دمای خارجی بدن انسان 98 درجه فارنهایت است و دمای درونی آن 100 درجه فارنهایت. این دما در زمان خود ارضایی افزایش پیدا می كند. زمانیكه انزال به واسطه خود ارضایی پدید می آید، حركات كرم وار جذب در كیسه ی منی ایجاد می شوند، اما به دلیل خود ارضایی، كیسه ی حاوی منی خیلی زودتر از زمان مقرر تخلیه گردیده است. فرایند طبیعی بدین گونه است كه كیسه های منی سعی می كنند تا خود را پر كنند، اما از آنجایی كه منی خیلی زودتر از بدن خارج شده، چیزی جز هوای مرطوب از طریق آلت تناسلی مرد جذب نخواهد شد. این هوا بعداً از طریق كیسه منی به سیستم لنفاوی انتقال داده می شود، سپس به مغز انتقال پیدا كرده و باعث ایجاد شك دمایی شده و فضای سردی را میان ماده ی مغزی و سلول ها ایجاد می كند و این امر واكنش نرمال ماده مغزی، سیستم عصبی و جسمانی را مختل می سازد.


كیسه منی می بایست به جای جذب هوا، اسپرم جذب كند، اما این امر مقدور نخواهد بود چراكه اسپرم ها قبلاً آزاد شده اند. علاوه بر این جذب هوا از جذب مایع خیلی ساده تر است.


ساموئل اون ویر، فیلسوف، انسان شناس، و محقق امور جنسی و روانشناس بخش مطالعات جنسی، در كتاب خود با عنوان "یادگیری علوم فردی" در مورد این هوای سرد جذب شده تصریح می دارد كه: " در خصوص افرادی كه به شخصه استمناء می كنند، به راحتی می توان گفت كه چه ایرادی می تواند بوجود آید. زمانی كه آنها خود ارضایی می كنند، در حال ارتكاب به جرم در برابر طبیعت هستند. وقتی انزال به واسطه خود ارضایی پدید می آید، حركات كرم وار جذب ایجاد می شوند كه این حركات برای هر مردی كاملاً قابل درك و تشخیص است و به واسطه ی تاثیر خالی بودن كیسه های منی، این كیسه ها سعی می كنند تا خود را پر كنند و به همین دلیل هوای مرطوب از طریق آلت تناسلی مرد با همان حركات كرمی شكل، جذب می شود. این سیگنال ها به مغز فرستاده می شوند، به همین دلیل مایع مغزی زیادی در این میان از بین می رود، و در نتیجه فرد از نظر ذهنی خسته می شود. بد نیست بدانید كه تعداد بیشماری از مردها به دلیل عمل منفور خودارضایی دیوانه شده اند. مغزی كه پر از هوا شود دیگر توانایی تفكر ندارد و قابلیت های ذهنی خود را به طور 100% از دست خواهد داد. به همین دلیل ما هم این عمل نادرست را 100% محكوم می كنیم.


اسپرم ها حاوی رمز ژنتیكی DNA (اسید دی اكسی ریبونوكلئیكDeoxyribonucleic Acid)، RNA یا اسید ریبونوكلویك (Ribonucleic Acid)، آنزیم ها، كلسیم، فسفر، نمك های بیولوژیك، و تستوسترون می باشند. زمانیكه استمناء صورت می پذیرد، كلیه ی این اجزای حیاتی از بدن فرد بیرون كشیده می شوند و اگر فرد در دوران بلوغ قرار داشته باشد، امكان رشد كافی را پیدا نمی كند و نیرویی كه در این مواد وجود دارد، جذب نشده و از بدن او خارج می شوند.


از آنجایی كه میزان زیادی كلسیم به همراه منی از بدن خارج می شود، فرد احساس خستگی شدید در استخوان ها می كند و ممكن است دچار كوفتگی پا شود. لازم به ذكر است كه استخوان های تنومند نشان دهنده ی میزان قدرت فرد هستند. همانطور كه می دانید گلبول های قرمز خونی و پلاكت ها در مغز استخوان تولید می شوند. فرد جوانی كه خودارضایی می كند، اجازه نمی دهد كه مایع مغز استخوان به خوبی شكل بگیرد و باید تا آخر عمر خود شاهد عواقب آن باشد. زمانیكه فسفر بیش از حد طبیعی به واسطه خودارضایی از بدن خارج می شود، مشكلات عصبی از قبیل رعشه برای فرد ایجاد می شود. در زمان خود ارضایی لسیتین نیز از بدن خارج می شود كه این امر سبب فرسودگی سیستم عصبی می شود و به مرور زمان موجبات بیحالی، ضعف اعصاب و نهایتاٌ مرگ تدریجی سلول های عصبی را فراهم خواهد آورد.


تئوری های پوچ محققان جنسی نوگرا

دكتر اسـپایـتك متخصص برجسته كالبد شناسی امریكایی و رئـیس جامعه عصب شناختی نیـویورك در كـتـاب خـود بـا عنوان "انرژی خالق" اظهار میدارد كـه جنـون هـای متفاوتی بـه واسـطه ی خـود ارضایی و آزار و اذیت های جنسی پدید خـواهد آمـد، چراكه مایـع مـغزی ابتـدا سـرشـار از لسیـتـین است و سپس بـواسطه انـزال غیـرمترقبه، از لسیتین خالی می شود. به همین دلیل ارگان ها بـه جـای آن باید از سایر بافت ها و اعصاب موجود در مغز استفاده كنند.


در هـر بار انـزال مـردها چیـزی در حـدود 300 تا 400 میـلیون اسپرم به همراه مقادیر زیادی انرژی از دست می دهند. واقعاً چه می شد اگر انسانها می دانستند كه چگونه می توانند این انرژی را به جای خارج كردن از بدن، در بدن خود ذخیره نمایند؟! نتیجه حتماً انسانی شبیه به سوپرمن می شد!

پروستات غده ای است كه دقیقاً در زیر گردنه ی مثانه قرار گرفته است؛ مایعی به رنگ سفید كدر و لزج ترشح می كند كه به عنوان وسیله ای برای انتقال اسپرم ها به شمار می رود. این غده تقریباً در سن 21 سالگی به مرحله ی رشد كامل خود می رسد. زمانیكه فرد پیش از رسیدن به بلوغ كامل (در مردان سن 21 سالگی) دست به خود ارضایی می زند، پروستات دچار ضعف و نقصان می شود و این امر سبب بروز اختلالات مربوط به پروستات در سنین چهل سالگی به بعد می شود. این اختلال بدین شرح است كه غده ی پروستات بزرگ شده، راه خروج ادرار را مسدود می كند و فرد برای تخلیه ی ادرار باید بالاجبار از سند پزشكی استفاده كند. این عارضه درست مانند وازكتومی، سبب ایجاد ناتوانی جنسی می شود.

بد نیست بدانید بچه هایی كه پدر آنها خودارضایی می كرده، نمی توانند در سلامت كامل روحی و روانی به سر برند. آنها دارای بیماری های گوناگونی هستند چراكه از یك تخم نه چندان سالم بوجود آمده اند.

خود ارضایی همچنین در خانم ها هم دیده می شود و امری زجر آور و دردناك قلمداد می شود.

خود ارضایی سبب ایجاد ناتوانی جسمی و انزال زوردس می شود. این امر به وفور در میان مردهای سنین زیر 40 سال قابل مشاهده است.

ساموئل اون ویر در كتاب دیگر خود با عنوان " آموزش های بنیادین" در بخش "نوجوانی" اینطور نوشته است كه: "جرم های خاموشی وجود دارند و پی آمدهای منفوری در پی آن گریبانگیر افراد می شود. اگر فرد مشكلات جنسی اش را مخفی نگه دارد، مرتكب گناه می شود. اگر در مورد مشكلات خود اطلاعات غلط بدهد نیز مرتكب جرم دیگری شده است."

"فسادی كه به واسطه خود ارضایی ایجاد می شود، قابلیت ها و توانایی های مغزی را به طور كامل از بین می برد. افراد باید توجه داشته باشند كه ارتباط تنگاتنگی میان منی و مغز وجود دارد. مغز برای منی از اهمیت ویژه ای برخودار است و منی هم برای مغز مهم است. مغز برای منی انرژی ایجاد كرده و سبب انتقال آنها می شود، منی هم ذهن را تصفیه كرده و اگر در جهت درست هدایت شود، توانایی های آن را ارتقا میبخشد."

"مطالعات فیلسوفانه ای كه عمیقاً بر روی عملكرد غده های درون ریز متمركز شده اند، بر این باروند كه بدن طی فرایند خودانزالی انرژی بی شائبه ای را از دست می دهد. چه بسیار افرادی زیادی با چهره های زیبا بوده اند كه در اثر انجام این كار زیبایی خود را از دست داده اند! چه بسیار مغزهایی كه منحط و فاسد شده اند! و ... همه و همه ی این وقایع به دلیل آن است كه انزال در شرایط و موقیعت و زمان مناسب انجام نپذیرفته."


"آمار و ارقام گویای این مطلب هستند كه این روزها خود ارضایی در خانم ها و آقایون جوان بیش از پیش باب شده است. بیمارستان های روانی مملو از زنان و مردانی هستند كه مغزشان به دلیل خودارضایی بیمار گشته. تیمارستان، مقصد نهایی فردی است كه به خودارضایی اعتیاد پیدا می كند."


خودارضایی در خانم ها

خودارضایی در خانم ها نیز به چشم می خورد و این امر، هم دردناك است و هم زجر آور. برخی از مضرات در خانم ها و آقایون مشابه است: اختلال در رشد سیستم عصبی، مغز، خستگی، از دست دادن انرژی و سر زندگی، كاهش قدرت حافظه و عدم تمایل به جنس مخالف. در خانم ها شاهد ناباروری نیز خواهیم بود. بدترین پی آمدی كه در خانم ها می توان مشاهده كرد رفتارهای متعارض روانی-اجتماعی است. خانم هایی كه مرتكب این امر می شوند به مروز زمان نمی توانند با هیچ مردی ارتباط جنسی برقرار كنند چرا كه به تدریج توانایی های اولیه جنسی خود را از دست میدهند. خانمی كه خود ارضایی نمی كند، همچنان سرزندگی، زیبایی، برق چشمان، و توانایی جذب بالای خود را حفظ خواهد نمود. خانم ها باید از مشاهده ی تصاویر محرك جنسی خودداری كنند، در مكالمات مبتذل شركت نكنند، و فقط با افراد شایسته ارتباط دوستی برقرار كنند.

چگونه می توان از خودارضایی دست كشید؟

پیش از هر چیز باید بدانید كه افراد زیادی به مراكزی كه به این منظور دایر شده، مراجعه كرده و حتی در موارد خیلی حاد و پیشرفته نیز موفق به جلوگیری از این عمل غیر اخلاقی شده اند. چرا شما یكی از آنها نباشید؟

باید یاد بگیرید كه چگونه می توانید جلوی خود ارضایی را با استفاده از تكنیك هایی كه در جلسات آموزشی به شما تعلیم داده می شود، بگیرید. در اغلب این جلسات مشاور سعی می كند تا ضمیر ناخودآگاه بیمار را به كار اندازد.

در این جلسات به شما آموزش می دهند كه تمایلات خودارضایی به عنوان یك عینینت درونی هستند كه به ذهن شما حمله ور می شوند. شما باید در مقابل آنها ایستادگی كرده و اجازه ندهید كه به درون ذهنتان نفوذ كنند. در ابتدا شاید انجام این كار قدری دشوار باشد و این توانایی را نداشته باشید كه فكرتان را بر روی چیز دیگری متمركز كنید؛ اما با تلاش به راحتی می توانید آنرا تحت كنترل خود در آورید. شما به راحتی قادر خواهید بود آنرا به طور كامل از زندگی خود حذف كنید. اگر فرد در گذشته دائماً خودارضایی می كرده و سپس این كار را متوقف كند، خودش متوجه تغییرات بوجود آمده در زندگی اش خواهد شد و می تواند مقادیر زیادی انرژی و توانایی های ذهنی اش را ذخیره كرده و بدون احساس هیچ گونه ترس و واهمه ای با حقایق زندگی روبرو شود.

سایر راههای جلوگیری:

آدات سالم را در خود تقویت كنید: از تصاویر محرك جنسی اجتناب كنید، به جوك های مبتذل گوش ندهید، دوستان سالم برای خود انتخاب كنید و از پوشیدن زیر پوش های تنگ و چسبان خودداری نمایید.
از مصرف بیش از اندازه ی گوشت گاو، به ویژه در وعده غذایی شام خودداری كنید. مصرف یك وعده غذای حیوانی آن هم در نهار كافی است
برگرفته از وبلاگ مثبت من

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر